Tuorein sisältö

On yhä varmempaa, että Sonyn yksinpelit kuten Saros ja Wolverine julkaistaan vain PlayStationille

19.05.2026 klo 12.00 | Luettu: 739 kertaa | Teksti: Jari Tapani Peltonen


Bloomberg uutisoi jo maaliskuussa, että Sony aikoo jättää tarinavetoiset yksinpelinsä PlayStationin yksinoikeuksiksi eli palata vanhaan politiikkaan. Viimevuosina monet pelit on julkaistu myös PC:lle. Joitain PC-julkaisuja on kritisoitu bugeista ja viivästymisestä, ja väitetysti Sony kokee, että PC-versiot ovat menestyneet vaisusti ja heikentäneet PlayStation-brändiä. Jos seuraava Xbox (tai XBOX) pyörittää PC-pelejä kuten huhuttua, se pyörittäisi myös Sonyn pelejä, jos Sony sen portin auki jättäisi.

Tuoreen tiedon mukaan PlayStation Studios -pomo Hermen Hulst on vahvistanut asian PlayStationin työntekijöille. Sonyn yksinpelit ovat jatkossa PlayStationin yksinoikeuksia.

Tuulet voivat aina muuttua, mutta tällä hetkellä on tarkoitus olettaa, että mm. Sucker Punchin viimevuotinen Ghost of Yotei, Housemarquen uunituore Saros (kuvassa), Insomniacin tänä vuonna valmistuva Marvel's Wolverine ja Naughty Dogin kehittelemä Intergalactic: The Heretic Prophet pysyvät pleikkarilla.

Pari päivää alkuperäisen uutisen jälkeen Sonyn talliin kuuluva Marathon julkaistiin PlayStationille, PC:lle ja jopa Xboxille. Se on moninpeli, joita uutinen ei koske tähän tietoon. Vastaavasti kaksintaistelupeli Marvel Tokon: Fighting Souls julkaistaan elokuussa PlayStationille ja PC:lle.

Lähde: Kotaku

V2.fi | Jari Tapani Peltonen
< Alkuperäisen Doomin ... Square Enixin ja Tea... >

Keskustelut (1 viestiä)

Nisu

Rekisteröitynyt 20.03.2014

19.05.2026 klo 21.13 1 tykkää tästä

Harmi että Markantalo valinnut lafkan joka estää pelin PC version, odotellaan että tuulet muuttuvat.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova